کانون آگهی و تبلیغات دایر
کانون آگهی و تبلیغات دایر

حکیم: علمای همه مذاهب مسؤول ایمن ساختن امت از انحراف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت اسلامی، اظهار داشت: فرقه‌گرایی در جهان اسلام یک مسأله مذهبی نیست، بلکه طرح سیاسی از سوی دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به اسلام است.

نمی‌توان از حقوق ملت فلسطین  عبور کرد

حجت‌الاسلام شهریاری، تصریح کرد: موضوع فلسطین همچنان در رأس موضوعات جهان اسلام است و با گذر زمان این موضوع از درجه اعتبار ساقط نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان از حقوق ملت فلسطین  عبور کرد که مهم‌ترین آن‌ها، زندگی عزتمندانه در کشوری مستقل به پایتختی قدس شریف است.

وی گفت‌وگو و تعامل با علما و اندیشمندان جهان اسلام را مهمترین راهکار برای رسیدن به وحدت و انسجام دانست و سپس به تشریح چارچوب مفهومی طرح دستیابی به امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی طی مراحل پنجگانه پرداخت.

گسترش فرهنگ تقریب عامل مهمی برای مبارزه با فرقه گرایی است

همچنین در این دیدار سید عمار حکیم آخرین وضعیت تغییر و تحولات و پیشرفت‌های صورت گرفته در کشور عراق، مسائل و مشکلات شیعیان را تشریح کرد‌ و با اشاره به سفرهای خود به مناطق اهل سنت عراق، گفت: نقش بزرگان و علما در معرفی اسلام اصیل محمدی و حل مشکلات و چالش‌های فراروی کشورهای اسلامی جهت رسیدن به هدف که همانا وحدت و انسجام بین احزاب و گروه‌ها و  مسلمانان جهان دارای اهمیت زیادی است.

وی گسترش فرهنگ تقریب را عامل مهمی برای مبارزه با فرقه گرایی دانست و بر اهمیت پرداختن به اصلاح گفتمان افراط‌گرا و تلاش برای یافتن اشتراکات و پررنگ‌ کردن‌ها و مبنا قرار دادن اشتراکات و کوچک ساختن اختلافات تأکید کرد و علمای همه مذاهب را مسئول ایمن ساختن امت از انحراف و ادامه فرهنگ هم‌زیستی جمعی دانست.

حکیم دیدگاه‌های پیشین خود را درباره نحوه مدیریت تنوع در جوامعی که شاهد تکثر دینی و مذهبی و قومیتی هستند تبیین و تأکید کرد که تنوع منبع ثروت برای جوامع است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق به تجربه عراق در پشت سر گذاشتن خطر نزاع مذهبی در زمانی بسیار کوتاه در وضعیتی که دیگران خواستار کشیده شدن عراق به این نزاع بودند، اشاره و دستاوردهای سفر اخیر خود به استان انبار و دعوتش از علمای این استان در به دست گرفتن ابتکار عمل در طرح ایده‌های مشترک وحدت‌طلبانه را بیان کرد.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *