دایر
دایر

نامه انجمن صنفی شبکه نمایش خانگی به رئیسی: محدودیت های اعمالی صداوسیما بر سریال، فضای کسب و کار را مخدوش و پرتنش کرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی به نظارت صداوسیما و ایجاد نهاد جدید نظارتی در کنار ساترا به عنوان «الماس» اشاره کرده و از او درخواست رسیدگی و سروسامان دادن به این موضوع را کردند. نماوا ،فیلیمو ، فیلمنت ، تیوا ، تی وی نت ، تماشاخونه ، پیشتاز مووی و … از اعضای این صنف هستند.
در بخش‌هایی از این نامه آمده است:«..پلتفرم‌ها برای سال ۱۴۰۰ چیزی نزدیک به دوهزارمیلیاردتومان سرمایه گذاری دربخش تولید را در برنامه اشان داشته اند واین گردش مالی بدون اتکاءبه منابع دولتی بوده است.
محدودیت‌ها و رفتار‌های اعمال شده یکسال اخیر توسط صدا و سیما، چنان فضای کسب و کار و فعالیت پلتفرم‌ها را مخدوش و با تنش مواجه کرده است که در خوشبینانه‌ترین حالت دیگر امکان اعتماد به گفتار، اقوال و تصمیمات مجموعه‌های ذیربط برای رونق و حمایت از پلتفرم‌های VOD را نمی‌توان باور کرد. این در حالی است که نهاد تنظیم‌گر که اصالتا باید بی طرف باشد، به دنبال بسط اقتدار خود در این عرصه است و هم اکنون به عنوان رقیبی که از قضا خود را تنظیم گر هم می‌داند اوضاع را بسیار پیچیده کرده است.
در مسیر غیر اصولی اخیر مجموعه های ذیربط سازمان صدا و سیما با ادبیاتی مغایر با عملکرد واقعی شان سعی درگسترش ممیزی هایی که حاصل نگاه اشتباه به جامعه ایرانی است و هر از گاهی سامانه‌ای جدید مثل مورد اخیرموسوم به «الماس» را برای کنترل بیشتر و بیشتر راه اندازی می کنند. سامانه هایی که درسازمان متبوعشان نه تجربه شده و نه برآن مسلطند.
نتیجه این رفتار بلاتکلیفی و برخوردهای کاملاًسلیقه ای درهمه ابعاد است، و این یعنی بازی کردن باسرمایه های بخش خصوصی و نیروی انسانی که سرمایه کشور است و روز به روز ناامیدتر می‌شود.مصرانه تقاضا داریم در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ که به نام تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نام گذاری شده است مقرر فرمایید موضوع به شکل جدی و فوری و با استفاده از نظرات و دغدغه های فعالان این عرصه در انجمن VOD مورد بررسی قرار بگیرد.»

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط