دایر
دایر
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: برندگان جوایز پولیتزر روز جمعه در آمریکا اعلام شدند و روزنامه نیویورک تایمز به خاطر پوشش دادن اخبار پاندمی کرونا برنده معتبرترین جایزه، جایزه خدمات عمومی شد.

به گزارش نیویورک تایمز, آسوشیتدپرس نیز در رده عکاسی از جمله به خاطر پوشش دادن تلفات کروناویروس در میان سالمندان جایزه پولیتزر گرفت.

جایزه گزارشگری ملی به «پروژه مارشال»، AL.com، ایندی‌ستار و «انستیتوی نامرئی» برای یک پروژه مشترک روزنامه‌نگاری تحقیقی درباره استفاده از سگ‌های پلیس به عنوان سلاح اغلب در برابر شهروندان بیگناه رسید که به ایجاد اصلاحات دولتی در این زمینه انجامید.

کارکنان روزنامه «استار تریبیون» در مینیاپولیس جایزه رده «اخبار فوری» را برای پوشش دادن اخبار کشته شدن «جرج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست و پیامدهای آن که برای ماه‌ها به طول انجامید، گرفت.

وب‌سایت خبری بازفید (BuzzFeed News) نخستین جایزه پولیتزرش را در رده گزارشگری بین‌المللی رشته مقالات تحقیقی‌اش درباره گستردگی بازداشت ایغورها، اقلیت عمدتا مسلمان در چین به دست آورد.

هیات داوران جایزه پولیتزر همچنین اعلام کرد به دارنلا فریزر، نوجوانی که قتل «جرج فلوید» را فیلمبرداری کرده بود، یک تقدیرنامه ویژه دریافت خواهد کرد.

جوایزه پولیتزر برای نخستین بار در سال ۱۹۱۷ اهدا شدند و هر سال بوسیله دانشگاه کلمبیا در آمریکا برای برترین‌ها در رده‌های روزنامه‌نگاری، کتاب، موسیقی و درام اعلام می‌شوند. امسال برندگان از طریق پخش زنده ویدئویی از طریق اینترنت بوسیله روسای هیات داوران اعلام شدند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *